PRUŽAM TI RUKU - POĐIMO DALJE ZAJEDNO
mentalno zdravlje, psihičke tegobe, ovisnosti i slični poremećaji
Početna stranicaPočetna stranica  CalendarCalendar  FAQFAQ  PretraľnikPretraľnik  ČlanstvoČlanstvo  Korisničke grupeKorisničke grupe  RegistracijaRegistracija  Login  
- Law 4U - Info Croatia - Free Web - Life Tips Burza frustracija - Blog by Renči  Anksioznost - Panika - Depresija Blog by Renči  MKB-10 Međunarodna klasifikacija bolesti - šifrarnik dijagnoza (by Renči)  Zdravlje - najnovije vijesti - Credit Cards - Credit Cards Glossary - Free4me - Networking 101
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Navigation
 Portal
 Index
 Članstvo
 Profil
 FAQ
 Pretraľnik
Oglasi
Anksioznost Depresija on Facebook
Latest topics
» Socijalna anksioznost
ned kol 14, 2016 12:43 am by akadead

» F07 Poremećaji ličnosti i ponašanja uzrokovani bolešću, oštećenjem i disfunkcijom mozga
pet srp 29, 2016 1:25 pm by Vanesa Belan

» F20 SHIZOFRENIJA
sri srp 13, 2016 11:41 am by Dado007

» F23 Akutna i prolazna mentalna oboljenja
čet lis 15, 2015 8:44 pm by Admin

» F00 Demencija u Alzheimerovoj bolesti
pon lis 05, 2015 10:15 am by Admin

» F40.0 Agorafobija
pet ruj 18, 2015 7:41 pm by Admin

» Kako se nositi sa smrću bliske osobe?
čet vel 26, 2015 9:29 pm by Nara

» F1x.2 Apstinencijski sindrom
sri vel 18, 2015 6:20 pm by akadead

» F32 DEPRESIJA
ned sij 04, 2015 10:10 pm by Admin

» NERAZUMIJEVANJE
sri lip 04, 2014 1:15 pm by akadead

» Prekomjereno znojenje - zbog stresa?
pon lip 02, 2014 7:22 am by Admin

» Samoozljeđivanje (samoranjavanje)
čet svi 22, 2014 10:19 am by akadead

» F60.6 Anksiozni (izbegavajući) poremećaj ličnosti
pet tra 11, 2014 9:37 pm by akadead

» Pjesnički kutak
ned pro 22, 2013 9:40 pm by marny

» Smiješne slike
uto stu 12, 2013 9:59 pm by Admin

BRBLJAONICA
Panic Away - kako se riješiti anksioznosti i paničnih napada
BLOG
travanj 2017
ponutosričetpetsubned
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
CalendarCalendar
Pretraľnik
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Psihijatrija on your social bookmarking website
Statistika
Poll

Share | 
 

 Hrana za sreću

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Hrana za sreću   ned vel 15, 2009 8:45 pm

VITAMINI I MINERALI

Vitamin C

Odlicno djeluje protiv psihicke iscrpljenosti i osjecaja tuge.
Glavni izvori: kivi, agrumi (naranca, limun, mandarina).
Minimalna dnevna doza: 80 mg na dan (1 kivi ili 2 narance na dan)

Vitamini B skupine
Njihov nedostatak moze uzrokovati depresivna stanja. Tiamin (B1) potice mentalnu aktivnost i normalan rad zivcanog sustava. Piridoksin (B6) pomaze u prevenciji brojnih zivcanih poremecaja i odrzanju psihicke ravnoteze. Kobalamin (B12) povecava energiju te poboljsava koncentraciju i pamcenje,
Glavni izvori svih ovih vitamina su pivski kvasac, mekinje, psenicne klice, mlijeko, dinja, kupus, melasa (secerni sirup), jaja, vecina povrca, riba i jetrica.

Magnezij i cink
Najvazniji minerali za borbu protiv depresije.
Glavni izvori: čokolada, zobene pahuljice, psenicne klice, integralne zitarice, plodovi mora, suhe smokve i orasi. Ipak, uzima li se u tabletama, kura ne bi trebala trajati duze od tri tjedna.

Kalcij
Neophodan za duhovnu ravnotezu. Njegov nedostatak izaziva umor i razdrazljivost.
Glavni izvori: mlijeko, jogurt, sir, sojino mlijeko, sipa, lignje, kamenice.
Minimalna dnevna doza: 900 mg.

Željezo
Nedovoljna količina željeza potice malodušnost, loše raspoloženje i depresiju.
Dnevna doza: 10 ml za muškarce, 18 ml za žene.
Glavni izvori: svježe zeleno povrće, mahunarke (lećca, grašk, bob, mahune), suho voće crna čoolada.

Aminokiseline triptofan i fenilalanin
Nužne su za proizvodnju serotonina, noradrenalina i dopamina, neurotransmitera koji poticu fizičku i psihičku aktivnost te djeluju kao prirodni antidepresivi.
Glavni izvori: svježi mekani sir, mlijeko, riba, banane, datulje, bademi, kikiriki, sjemenke sezama i bundeva.


Zadnja promjena: Admin; čet vel 26, 2009 11:55 am; ukupno mijenjano 2 put/a.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Namirnice   ned vel 15, 2009 8:46 pm

NAMIRNICE

Za neke je namirnice dokazano da djeluju antidepresivno. Tako je primjerice zob odlicno sredstvo za jacanje zivcanog sustva. Dobro je za dorucak jesti zobenu kasu ili pahuljice.
Čokolada je sigurno najpoznatija u toj skupini namirnica. Harvardski su znanstvenici otkrili da se u njoj nalazi odredjeni sastojak koji moze nadomjestiti manjak jednog od neurotransmitera koji su deficitarni kod depresije. Buduci da umjerena konzumacija ove slastice moze vratiti snagu i odagnati osjecaj praznine koji muci mnoge depresivne osobe, preporucljivo ju je redovno uzimati u malim kolicinama.
Nedavno se ustvrdilo da i glavonošci (sipe, lignje i dr.) pomazu u borbi protiv depresije. Naime, neki homeopati su ispitivali djelovanje njihovog crnila i otkrili da ono nije samo ukusan zacin, nego i mocan antidepresiv.


Zadnja promjena: Admin; ned vel 15, 2009 9:47 pm; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Hrana za sreću   ned vel 15, 2009 9:46 pm

HRANA ZA SREĆU

Dr. Debbie Mandel, autorica knjige "7 koraka do radosti", tvrdi da postoje namirnice za smanjenje stresa i povećanje osjećaja sreće i zadovoljstva. Jedan od najjednostavnijih načina za postizanje psihičkog i fizičkog zdravlja je mediteranska dijeta nalik našim prehrambenim navikama, a koja podrazumijeva uzimanja malo mesa, nekoliko puta tjedno ribu, mnogo sezonskog voća i povrća, mliječnih proizvoda, te djevičansko maslinovo ulje.

Mediteranska dijeta
Pravila u prehrani uključuju:
• mnogo voća i povrća
• malo crvenog mesa
• riba nekoliko puta tjedno
• zdravih masti kao što je maslinovo ulje
• vino umjereno
• nisko-masni mliječni proizvodi, uglavnom jogurt i sir

Složeni ugljikohidrati
Kada se počnete osjećati depresivno, nivo šećera je vjerojatno nizak. Umjesto kantice sladoleda, preporučeno je koristiti složene ugljikohidrate, poput integralnih žitarica. One stvaraju serotonin, neurotransmiter A koji utječe na kemijsku ravnotežu osobito u žena.
Preporučene namirnice su:
• zobena kaša
• dvopek ili tost
• smeđa riža
• smeđa tjestenina

Bjelančevine
Redosljed hrane također utječe na raspoloženje. Nakon ugljikohidrata slijede proteini, kako to obično i čine Talijani koji obrok započinju s pastom, a nastavljaju s ribom ili mesom.
Zdravi izvori proteina:
- Piletina
- Riba
- Jaja
- Nemasni sir

Omega-3 masne kiseline
Osim što su poznate kao protuupalni faktori, omega-3 masne kiseline pozitivno djeluju na mozak i preporučljivo ih je uzimati nekoliko puta tjedno.
Najpoznatiji izvori omega-3 masnih kiselina:
• losos
• srdela
• lokarda
• pastrva
• orasi

Tamna čokolada
Tamna čokolada s velikim udjelom kakaoa (min 70%) direktno utječe na osjećaj sreće, a jedna kockica (ili redak) neće pogubno djelovati na liniju.
Čokolada sadrže mnogo hranjivih tvari:
- Triptofan, esencijalnu aminokiselinu koja sudjeluje u proizvodnji neuroprijenosnika serotonina, a lagano topljenje čokolade na jeziku potiče lučenje endorfina (prirodnih hormona sreće), koje tijelo prirodno proizvodi i za vrijeme vođenja ljubavi.
- Feniletilamin, tvar koja se nalazi u mozgu, posebno kod zaljubljenih osoba, a pretvara se u dopamin u centrima za zadovoljstvo, dijelu mozga gdje se inače doživljava i orgazam
- Anandamid, prirodni opijat, ali u malim količinama

Korisne namirnice
• namirnice bogate vitaminom B: školjke, leća, žitarica quinoa. Hrana s vitaminom B u ima umirujući učinak na tijelo, pomaže odstranjivanju tjeskobe i poboljšava raspoloženje.
• Papaja: voće i povrće s narančastim i žutim pigmentom sadrže vitamine A i C, kao i folnu kiselinu koja potiče optimizam
• Crvene babura paprike: sadržavaju vitamine A i C, i folna kiselina, koji daju energiju, te popravljaju oštećenja stanica uzrokovanih stresom.
• Suncokretove sjemenke: sadrže vitamin E i folna kiselina kako bi unaprijedili vaše raspoloženje.

Štetne namirnice
• Kofeinizirana pića: kofein može izazvati anksioznost i povisiti razine hormon stresa, uzrokovati lupanje srca i nesanicu
• Slano: grickalice, čips, pretjerano soljenje hrane ozbiljno oštećuje bubrege i onemogućava njihov normalan rad
• Šećer: slatkiši uzrokuje povišenje koncentracije šećera u krvi što umanjuje sposobnost nadbubrežne žlijezde da kontrolira stresa i hormona
• Alkohol: prekomjerna potrošnja alkohola dodaje više šećera u prehranu, i štetna je za nadbubrežnu žlijezdu, koja vas štiti od stresa.

Izvor: Oprah.com


Zadnja promjena: Admin; čet vel 26, 2009 12:00 pm; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Mlijekom protiv tjeskobe   ned vel 15, 2009 9:48 pm

Mlijekom protiv tjeskobe

Prirodni borac protiv tjeskobe
Sigurnost i učinkovitost mliječnog peptida potkrijepljene su kliničkim studijama


Kravlje mlijeko oduvijek se smatralo zdravim i smirujućim napitkom koje nas lako uvodi u spavanje. Sadrži molekule slične benzodijazepinima (vrsta sedativa), ali u vrlo niskoj koncentraciji - samo nekoliko mikrograma na litru mlijeka. Kazeini, glavne bjelančevine mlijeka, poznat su izvor biološki aktivnih peptida koji prema rezultatima brojnih znanstvenih studija pokazuju anksiolitičku aktivnost (protiv tjeskobe) te relaksirajuće, uspavljujuće, ali i osvježavajuće djelovanje.
Sigurnost i učinkovitost mliječnog peptida potkrijepljene su u kliničkim studijama uz uporabu placeba na ljudima dobrovoljcima i životinjama. Pokazalo se da je jednako učinkovit kao benzodijazepini (npr. Xanax, Valium, Dijazepam...). Najbolje je od svega što, za razliku od benzodijazepina, mliječni peptid ne uzrokuje ovisnost ili gubitak pamćenja. Također, ovaj potpuno prirodni mliječni triptički peptid nema nuspojava kao što su ovisnost, pospanost (somnolencija), gubitak pamćenja ili neželjene interakcije s drugim lijekovima. Za mentalnog Stroop testa kod kontrolne skupine u stresnim uvjetima očitovalo se 21-postotno povećanje sistoličkog i dijastoličkog tlaka, dok se kod grupe koja je dobivala mliječni peptid sistolički tlak povisio samo 14 posto, a dijastolički 16 posto. Mliječni peptid pomaže i sniženju razine kortizola, ključnog pokazatelja bolesti srca. Kortizol je supstancija koja uzrokuje ubrzanje rada srca, povišenje krvnog tlaka i pad imuniteta.
Primjena prirodnoga mliječnog peptida diljem svijeta omogućuje medicinskim profesionalcima da kod pacijenata pobijede strah, tjeskobu i nesanicu te razna stresna stanja.

Izvor: Vaše zdravlje


Zadnja promjena: Admin; čet vel 26, 2009 11:59 am; ukupno mijenjano 2 put/a.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Tamna čokolada   sri vel 18, 2009 8:34 am

Tamna čokolada za bolje raspoloženje

Koja će vas namirnica učiniti sretnijima – čokolada ili jabuka? Ukoliko odovorite sa čokolada, vaš odgovor je točan, ali (naravno, uvijek postoji ali) samo ukoliko istinski uživate u njoj. Ako vas nakon zadnjeg zalogaja počne moriti grižnja savjest zbog kalorija i masnoća, time ćete poništiti sve povoljne učinke koje čokolada ima na vaše raspoloženje.

No, ima lijeka i za to – uvijek kupujte čokoladu koja ima najmanje 70 posto kakaa, jer ima intenzivan okus pa će vam i kockica biti dovoljna da zadovoljite želju za slatkim.

Kakaovac je glavni sastojak svake dobre čokolade, a bogat je flavonoidima i antioksidansima koji poboljšavaju zdravlje krvnih žila i smanjuju razinu lošeg kolesterola u krvi.

Tamnu čokoladu sa 70 posto i više kakaa konzumirajte svaki put kada osjetite potrebu za ovim "slatkim grijehom", a također je upotrebljavajte i pri pripremi kolača i drugih slastica.


Zadnja promjena: Admin; čet vel 26, 2009 11:59 am; ukupno mijenjano 2 put/a.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Banana   čet vel 26, 2009 11:57 am

Banana protiv depresije

Kada smo "u banani" - pomaže nam upravo banana!
U jednom od prethodnih postova spomenula sam kako su upravo banane moje omiljeno voće. Inače sam sklonija povrću nego voću ali moj je organizam u jednom trenutku počeo tražiti upravo banane. Nisam znala razlog tome sve dok na internetu nisam naišla na interesantan članak vezano uz dobrobiti koje banana donosi depresivcima. Očito je da tijelo zna što mu treba i upravo to traži.
Danas se u mojoj torbici prilikom svakog izlaska za koji predviđam da će trajati duže od sat vremena ili biti stresan, nalazi upravo jedna banana, nekoliko bombona i bočica s pola litre vode.

Evo i par zanimljivih informacija o bananama:

Banane sadrže tri prirodna šećera - sucrosu (saharozu), fruktozu i glukozu kombinirane sa vlaknima. Banana daje trenutne, podržavajuće, krepke i hranjive količine energije. Istraživanja su pokazala da konzumacija samo dvije banane dnevno osigurava energiju dovoljnu za 90-minutni naporan rad.
Nije dakle, čudo, da se banana smatra voćem br. 1 kod vodećih svjetskih atletičara.
No, energija nije jedino što banane daju. Banana nam pomaže da ostanemo u dobroj formi. Može nam pomoći u prevladavanju ili spriječavanju znatnog broja bolesti i stanja postajući tako sastavni dio naše dnevne prehrane.

DEPRESIJA:
Prema nedavnom istraživanju provedenom među ljudima koji pate od depresije, mnogi od njih osjećali su se znatno bolje nakon što su pojeli bananu. Banana sadrži tryptophan, vrstu bjelančevine koju tijelo pretvara u serotonin a koji je poznat po tome da nas opušta, poboljšava nam raspoloženje i općenito se osjećamo sretnijima.

POREMEĆAJI RASPOLOŽENJA KOJI SE JAVLJAJU U POJEDNINIM GODIŠNJIM DOBIMA:
Banane pomažu kod ljudi koji su osjetljivi na promjene vremena jer sadrže prirodni sastojak, tryptophan koji podiže raspoloženje.

STRES:
Kalij je vitalni mineral koji pomaže u normaliziranju otkucaja srca, šalje kisik u mozak i regulira količinu vode u tijelu. Kada smo pod stresom, naš se metabolizam ubrzava i tako se smanjuje razina kalija. Ravnotežu možemo vratiti uz pomoć zalogaja bogatog kalijem - banane!

ŽIVCI:
Banane sadrže visoke količine B vitamina koji je nužan za normalno funkcioniranje živčanog sustava. Također, banane ublažavaju i sprječavaju grčeve u nogama i tzv. "bolest nemirnih nogu", od kojih mnogi pate - preporučuje im se svaki dan pojesti najmanje 1 bananu. Mišići u nogama će biti manje bolni, grčevi ublaženi ili će nestati, a onaj neugodni osjećaj nemira u nogama (koji ovi ljudi rješavaju hodanjem, hodanjem, hodanjem...) će s vremenom nestati.

ŽGARAVICA:
Banana stvara prirodni učinak protiv kiselina u tijelu, stoga ukoliko patite od žgaravice, pokušajte pojesti bananu za olakšanje simptoma. (Provjereno!)

ČIR:
Banana se koristi kao hrana kod poremaćaja rada crijeva zbog svog mehkog sastava i glatkoće. Ona je jedino sirovo voće koje se može uzimati bez posljedica kod kroničnih bolesti. Banana također neutralizira prejaku kiselinu i smanjuje nadražajnost oblažući unutrašnjost želuca. (Provjereno!)

ANEMIJA:
Banana je bogata željezom i može potaknuti stvaranje hemoglobina u krvi i tako pomoći kod nekih slučajeva anemije.

KRVNI TLAK/PRITISAK:
Ovo jedinstveno tropsko voće izrazito je bogato kalijem, a sadrži malo soli što ovo voće čini savršenim kod problema sa krvnim tlakom. Administracija za lijekove i hranu u SAD-u nedavno je dopustila da industrija banana izda službena priopćenja s informacijama o tome da je banana voće koje ima sposobnost smanjivanja rizika povišenog krvnog tlaka i moždanog udara.

MOZAK:
Dvjestotinjak je studenata jedne škole (Twickenham School) kao pomoć kod ispita, uzimalo banane za doručak, u pauzi te za ručak, kako bi poboljšali sposobnosti mozga. Istraživanja su pokazala da ovo voće bogato kalijem može pomoći učenicima da budu pažljiviji i koncentriraniji.

Dakle, banana zaista jest prirodan lijek za mnoge bolesti. Ako je usporedimo s jabukom, ima četiri puta više bjelančevina, dva puta više ugljikohidrata, tri puta više fosfora, pet puta više vitamina A i željeza, i dvostruko više ostalih minerala i vitamina. Bogata je kalijem i jedna je od najukusnijih vrsta voća. A umjesto tableta za smirenje, prije važnog sastanka "smažem" jednu bananu, zalijem vodom i zakoračim u nove pobjede!
[Vrh] Go down
Korisnički profil
mostar

avatar


PostajNaslov: Re: Hrana za sreću   pet vel 27, 2009 8:20 pm

Moze li se naci u nekim preparatima mlijecni peptid? hvala
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Re: Hrana za sreću   pet vel 27, 2009 11:16 pm

Pozdrav!

Evo, mlijecni peptid mozes naci ovdje (u web shopu):

http://www.zdravljeizivot.com/hrv/index.php?k=saznajte&s=tryptozen

TryptoZen - Novost protiv STRESA, TJESKOBE I NESANICE

MLIJEČNI PEPTID u obliku kapsula pod nazivom Tryptozen, prirodna je pomoć za smanjenje stresa, tjeskobe, anksioznosti i nesanice. Potpuno je prirodan, te ne uzrokuje ovisnost, gubitak pamćenja, kao ni neželjene interakcije s drugim lijekovima.
Mliječni eptid Tryptozen regulira tlak prilikom stresnih situacija, te kod psihičkih i fizičkih napora

saznajte više

Cijena u web shopu: 300 kn + pošt. troškovi.
[Vrh] Go down
Korisnički profil
Sponsored content




PostajNaslov: Re: Hrana za sreću   

[Vrh] Go down
 
Hrana za sreću
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» hrana iz prirode
» Hrana za duga putovanja
» Instant hrana
» Žir kao hrana
» Domaće sove

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Psihijatrija :: LIJEČENJE :: SAMOPOMOĆ :: PREHRANA, KRETANJE I TJELOVJEŽBA-
Forum(o)Bir: