PRUŽAM TI RUKU - POĐIMO DALJE ZAJEDNO
mentalno zdravlje, psihičke tegobe, ovisnosti i slični poremećaji
Početna stranicaPočetna stranica  CalendarCalendar  FAQFAQ  PretraľnikPretraľnik  ČlanstvoČlanstvo  Korisničke grupeKorisničke grupe  RegistracijaRegistracija  Login  
- Law 4U - Info Croatia - Free Web - Life Tips Burza frustracija - Blog by Renči  Anksioznost - Panika - Depresija Blog by Renči  MKB-10 Međunarodna klasifikacija bolesti - šifrarnik dijagnoza (by Renči)  Zdravlje - najnovije vijesti - Credit Cards - Credit Cards Glossary - Free4me - Networking 101
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Navigation
 Portal
 Index
 Članstvo
 Profil
 FAQ
 Pretraľnik
Oglasi
Anksioznost Depresija on Facebook
Latest topics
» Socijalna anksioznost
ned kol 14, 2016 12:43 am by akadead

» F07 Poremećaji ličnosti i ponašanja uzrokovani bolešću, oštećenjem i disfunkcijom mozga
pet srp 29, 2016 1:25 pm by Vanesa Belan

» F20 SHIZOFRENIJA
sri srp 13, 2016 11:41 am by Dado007

» F23 Akutna i prolazna mentalna oboljenja
čet lis 15, 2015 8:44 pm by Admin

» F00 Demencija u Alzheimerovoj bolesti
pon lis 05, 2015 10:15 am by Admin

» F40.0 Agorafobija
pet ruj 18, 2015 7:41 pm by Admin

» Kako se nositi sa smrću bliske osobe?
čet vel 26, 2015 9:29 pm by Nara

» F1x.2 Apstinencijski sindrom
sri vel 18, 2015 6:20 pm by akadead

» F32 DEPRESIJA
ned sij 04, 2015 10:10 pm by Admin

» NERAZUMIJEVANJE
sri lip 04, 2014 1:15 pm by akadead

» Prekomjereno znojenje - zbog stresa?
pon lip 02, 2014 7:22 am by Admin

» Samoozljeđivanje (samoranjavanje)
čet svi 22, 2014 10:19 am by akadead

» F60.6 Anksiozni (izbegavajući) poremećaj ličnosti
pet tra 11, 2014 9:37 pm by akadead

» Pjesnički kutak
ned pro 22, 2013 9:40 pm by marny

» Smiješne slike
uto stu 12, 2013 9:59 pm by Admin

BRBLJAONICA
Panic Away - kako se riješiti anksioznosti i paničnih napada
BLOG
kolovoz 2017
ponutosričetpetsubned
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
CalendarCalendar
Pretraľnik
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Social bookmarking
Social bookmarking Digg  Social bookmarking Delicious  Social bookmarking Reddit  Social bookmarking Stumbleupon  Social bookmarking Slashdot  Social bookmarking Yahoo  Social bookmarking Google  Social bookmarking Blinklist  Social bookmarking Blogmarks  Social bookmarking Technorati  

Bookmark and share the address of Psihijatrija on your social bookmarking website
Statistika
Poll

Share | 
 

 Depresija i samopomoć

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
Admin
Admin
avatar


PostajNaslov: Depresija i samopomoć   ned vel 15, 2009 8:24 pm

Iako je depresija prije svega mentalno stanje, ova bolest povećava i rizike od drugih bolesti, prije svega srca i krvnih žila. Redovito kretanje i tjelovježba savjet su za održavanje zdravlja općenito, no depresivni ljudi bi o ovom faktoru trebali povesti više računa nego oni koji nemaju ozbiljnijih problema ni s mentalnim ni s tjelesnim zdravljem.

Lijekovi i psihoterapija pomažu u borbi s depresijom, no brojna istraživanja pokazala su i kako bolesnik sam može učiniti nevjerojatno puno u stabilizaciji stanja i izlječenju. Osim promjene stavova i ponašanja, postoje brojni sitni koraci, koje "na prvu loptu" nikad ne bismo povezali s depresijom.

Vježbajte što je moguće više: tjelovježba je direktno oružje protiv srčanih bolesti i depresije. Kad vježbamo, luče se tzv. hormoni sreće, odnosno mijenja se kemija moždanih stanica, te se poboljšavaju nivoi lipida u krvi.

Vodite dnevnik i prehrane i unosa zasićenih masti: jako je važno imati zdrav krvotok, kako bi se srce i mozak neometano snabdijevali svim potrebnim tvarima. Zasićene masti utječu na krvne žile, posebno na njihove stjenke, ali i na membrane živčanih stanica.

Povećajte unos omega-3 masnih kiselina: otprije se zna da su ove tvari važne za srce i mozak, a novija istraživanja pokazala su kako omega-3 imaju specifičan pozitivan utjecaj na depresivne osobe; ako niste sigurni uzimate li ih dovoljno prehranom, savjetujete se s liječnikom oko dodataka prehrani - 1 gram dnevno preporučena je količina za oboljele od srca i depresije.

Smanjite unos omega-6 masnih kiselina: ima ih najviše u prženoj i industrijski prerađenoj hrani, koja se oslanja na sojino i kukuruzno ulje.

Naučite se protiv stresa boriti na različite načine: depresija je usko povezana sa stresom; depresivne osobe kao svakodnevni obvezni ritual morale bi usvojiti meditaciju, odnosno bilo koji drugi oblik relaksacije.

Educirajte se o lijekovima: kod svakog dugotrajnog uzimanja lijekova moramo biti svjesni nuspojava; stariji antidepresivi pokazali su se kardiotoksičnima, dakle nepovoljno utječu na zdravlje srca i krvnih žila; kod nas liječnici nemaju uvijek dovoljno vremena, a i cijene lijekova igraju značajnu ulogu, pa se pokušajte sami izboriti za informacije i bolji tretman; imate pravo pitati o nuspojavama, te tražiti drugi lijek, jer ih ima dosta na listi HZZO-a.

Osim onoga što trebate učiniti i što može pomoći, puno je toga što nikako ne biste smjeli: ne odgađajte tretman, jer je depresija bolest koja, što duže traje, teže ju je liječiti. Ne prihvaćajte da ste osuđeni na tretmane kod psihijatra jednom mjesečno, te na lijekove do kraja života. Treba biti otvoren i reći da naš zdravstveni sustav nema dovoljno mogućnosti pružiti besplatno kvalitetno liječenje kod psihijatra, pa se liječenje depresije uglavnom svodi na terapiju medikamentima. Imate li išta slobodnog novca, uložite barem u nekoliko tretmana kod kvalitetnog terapeuta - otvoreno mu/joj recite kako nećete imati novca za dugotrajnu psihoterapiju, pa neka vam načini plan samopomoći i pomoći pri kojoj se možete osloniti na bližnje.

Što više o depresiji pročitate i naučite se protiv nje braniti malim svakodnevnim akcijama, to ćete se brže i uspješnije protiv nje boriti. Iako su američke self-help knjige često površne, preko neta možete naručiti puno kvalitetne literature, koju su pisali stručnjaci s ogromnim uspjehom - tražite one knjige koje govore o kognitivno-bihevioralnim terapijama. Ne znate li dovoljno engleskog jezika, zamolite blisku osobu da je pročita umjesto vas, te vam izvuče glavne smjernice. Ako vam sve ovo djeluje nerealno, usredotočite se barem na tjelovježbu, druženje s ljudima i izbjegavanje izolacije, te najvažnije, pročitajte neki od članaka povezanih s pesimizmom i negativističkim razmišljanjem: kod depresije zaista jest ključno kako gledate na život i probleme s kojima se srećete. Pokušajte to promijeniti i učinit ćete puno u borbi protiv depresije.

I ne zaboravite - bez obzira koliki ste protivnik dugotrajnog uzimanja lijekova i koliko god bili svjesni nuspojava, depresija je jedna od bolesti kod kojih se najbolji efekti postižu kratkoročnim uzimanjem lijekova i istovremenom psihoterapijom, u koju je uključeno i učenje novih oblika ponašanja i mijenjanje stavova prema životu. Samopomoć, odnosno odgovornost da sve što ste naučili i provedete u životu, odgovornost je samog pacijenta. Kod depresije je to često najveći problem, jer je bolest takve prirode da bolesnik nema dovoljno motivacije, pa su bliske osobe, barem u početku, dok se ne pokažu prvi rezultati, jednako važne kao i oboljeli.

Izvor: www.trigon.hr
[Vrh] Go down
Korisnički profil
 
Depresija i samopomoć
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Psihijatrija :: LIJEČENJE :: SAMOPOMOĆ :: PREHRANA, KRETANJE I TJELOVJEŽBA-
Forum(o)Bir: